Projekt šolski vrt

Evropska Shema šolskega sadja in zelenjave
s finančno pomočjo EU

PROJEKT ŠOLSKI VRT

v Shemi šolskega sadja in zelenjave za šolsko leto 2016-2017

Na OŠ Škofja Loka-Mesto smo se odločili, da Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (MKGP) pošljemo  e-prijavo za vključitev šole v projekt Šolski vrt , kjer smo se opredeli za sklop B. Pred kratkim smo dobili odgovor, da lahko pričnemo z delom na našem prostoru, namenjenem za vrt.

 

Sklop: Vrsta vrta Orodje* Material* Seme in sadike*

A

Če šola nima ustreznega prostora za klasični talni vrt:

Dvignjena greda, ograjena z naravnim materialom (npr. lesene palisade), velikost vsaj 2 m2

 

vile, lopata, lopatke, male motike, sadilni klini, grabljice/vilice, zalivalke

 

ograja iz naravnega materiala, vrtna zemlja, humus, organski material za zastiranje, organsko gnojilo/kompost, šota (v primeru am. borovnice)

 

semena zelenjadnic oz. zelišč, lahko tudi

sadike jagodičja in drevesnih sadnih vrst

 

B

Če šola ima zemljišče, primerno za  talni vrt:

 

Talni vrt,

velikost vsaj 10 m2

vile, lopate, lopatke, motike,

sadilni klini, grablje, grabljice/vilice, zalivalke

humus (po potrebi glede na stanje tal), organski material za zastiranje, organsko gnojilo/kompost, šota (v primeru am. borovnice)

 

semena zelenjadnic oz. zelišč, lahko tudi

sadike jagodičja in drevesnih sadnih vrst

 

 

Na šoli smo določili mentorici šolskega vrta in sodelavce, ki skupaj z učenci pripravijo  predlog načrta postavitve vrta . To nam je že odlično uspelo , saj so prva znanja na vrtu odkrivali najmlajši učenci, učenci 1. triade.

Pričeli smo komunicirati  z izvajalcem, dogovoriti se moramo še  za čas dostave materiala za šolski vrt in o ostalih posebnostih, ki bi lahko vplivale na boljšo izdelavo ali dograditev vrta.

Udeleževali se bomo regijskih usposabljanj, se teoretično in praktično izobraževali.

GLAVNI CILJ ŠOLSKEGA VRTA JE, da učenci, mentor in učitelji postavijo šolski vrt, ga vzdržujejo, vrtnarijo…;

Mentorja  Šolskega vrta bosta  skrbela, da bosta vključevala  ostale učitelje z učenci, z namenom, da se šolski vrt uporabi kot učno orodje pri različnih predmetih.

Ker je Šolski vrt eden od spremljevalnih ukrepov SŠSZ, ga mora oseba, ki je v šoli zadolžena za SŠSZ, vpisati v poročilo o izvajanju SŠSZ v šoli (anketni e-vprašalnik, ki ga šole izpolnijo na koncu šolskega leta  za namen vrednotenja SŠSZ).

Na naši šoli bomo izdelali  plakat, s katerim bomo obveščali  javnost, da ima šola v okviru SŠSZ šolski vrt.  Na njem bo naslednje besedilo: »ŠOLSKI VRT iz EU Sheme šolskega sadja in zelenjave«, ter zastava EU, lahko tudi logotip za SŠSZ. Za pomoč bomo poprosili tudi učence zadnjega triletja in profesorico likovne vzgoje.

Postopoma bomo naš vrt poslikali, fotografirali in pošiljali prispevke na sssz.mko@gov.si pod zadevo: Slika vrta – ‘ime šole’. Fotografije bodo objavljene na spletni strani http://www.shemasolskegasadja.si/

Šola bo  vrtno orodje in material, ki ga bo prejela za šolski vrt izključno uporabljala za namen SŠSZ.

Želimo si, da bi šolski vrt na OŠ Škofja Loka-Mesto zaživel, da bi se začutilo sodelovanje, vztrajnost, marljivost, raziskovalnost, vseživljenjsko učenje, odnos do narave, dobra volja, veselje, razvoj delovnih navad….

Naj sličice govorijo.