Projekt šolski vrt

Evropska Shema šolskega sadja in zelenjave
s finančno pomočjo EU

PROJEKT ŠOLSKI VRT

Šolsko leto 2023/24

 

VRTIČKARSKE NOVICE ID Urice na vrtu

 

»KDOR ZASEJE RASTLINO, ZASEJE LJUBEZEN«

/neznani avtor/

Takoj po počitnicah smo pridno začeli z delom na našem šolskem vrtičku. Pobrali smo zelišča in ostale pridelke in jih ustrezno shranili. Zdaj, ko narava počiva, jih bomo z veseljem uporabili.

Z učenci vrtičkarji smo se učili o zeliščih, jih vonjali, primerjali, urili smo vsa čutila. Posladkali smo se z marmelado in po dejavnosti popili še okusni čaj. Zelo lepo se imamo. Pri tej dejavnosti se imamo lahko lepo tudi, ko narava počiva.

Preberi več

Vreme do nedavnega res ni bilo preveč zimsko. Pa tudi ne primerno, da bi se vrtičkarji odpravili raziskovat spremembe na šolskem vrtu.

Vseeno pa smo se srečevali. Naša stena v avli je dobila zimski pridih.

Preberi več

Spomladansko delo na šolskem vrtu

Čeprav nas letos pri delu na vrtu ovira res muhasto spomladansko vreme, znamo poiskati trenutke in opraviti najpotrebnejša dela. Vsi, ki se družimo na vrtu ali pri posameznih urah v razredu, smo mnenja, da je naš krožek res super. Poleg pletja, sajenja in sejanja opazujemo prebujajočo naravo, se družimo, opazujemo živalice in radi prisluhnemo tudi pravljicam, ki so še bolj zanimive, ker jim prisluhnemo v naravi. Natančno si oglejte sličice in ugotovili boste, da res uživamo.

Delo na vrtu spomladi

EKO ŠOLSKI VRT 2022/2023

URICE NA VRTU v maju

Prav je, da se spomnimo in vsi razmišljamo tudi v smeri, da učenci in učitelji potrebujemo možnost iti iz učilnice na zrak, da spodbujamo drug drugega in ob tem gojimo pozitivne občutke.

Naša šola že sedmo leto raziskuje in ureja košček zemlje in ustvarja šolski vrt kot prostor trajnostnega učenja, ki vključuje vztrajnost in potrpežljivost, ne pa hitenja in površnosti. Tu se nadgrajuje znanje in ustvarja medpredmetno povezovanje. Razvijamo delavnost, preudarnost, vztrajnost, samodisciplino, vrednote, ki si jih učenci morajo privzgojiti.

Vrt nam je navdih za raziskovanje in šola za življenje.

Učence s praktičnimi pristopi v jutranjih urah spodbujamo k zdravemu načinu življenja, saj se v jutranjih urah učenci sproščajo ob klepetu, opazovanju, pa tudi ob samem delu. K pouku v učilnico v šoli pridejo manj napeti, bolj mirni in motivirani za nove naloge.

To leto imamo na šoli dve skupini učencev, ki obiskujejo interesno dejavnost v povezavi z omenjenimi cilji, nalogami. Prvošolci prihajajo v kotiček na vrtu po pouku, vzgojiteljica Marjetka je njihova mentorica. Drugošolci in tretješolci že ob pol osmih zjutraj skrbijo, da vrt živi, z njimi sta Lidija in Marjeta.

Ne smemo pozabiti na pomoč skupine šestošolcev, ki so naredili deščice z napisi rastlin in jih bodo postavili na vrt, pa tudi  lesene posode, kamor se bodo posadile nove rastline, ki so jih učenci vzgojili sami.

Tudi skupina sedmošolcev je pomagala mlajšim in skupaj so prelopatili zemljo in naredili gredice. Obdržali smo večino zelišč, posadili nova, posejali smo smilj, pehtran. Tudi krompir in korenje.

Gredice s cvetjem smo posuli z lubjem. Ognjič in marjetice smo še dodali.

Sodelujemo na natečaju za najboljšo sorto solat, pa smo hitro ugotovili, da je kar težko v učilnici vzgojiti sadike in postati samooskrben. Trenutno smo poskusili ponovno z novo sorto.

Pred leti smo posadili španski bezeg, vrbo ivo in brogovito. Japonska kutina in divja jablana, pa sliva že skrbno rastejo v teh letih, ko vrt nastaja. Ponosni smo, da so se obdržala ta drevesa in grmi.

V zadnjih dneh nas malo moti, ker lastniki kužkov radi puščajo njihove kakce okrog vrta ali na samem vrtu, zato smo ponovno začeli risati piktograme, ki jih bomo postavili kot opozorilo lastnikom. 

Ker želimo, da ta kotiček zaživi s skupinami učencev naše šole, si prizadevamo na tem koščku postaviti tri kotičke. Iščemo imena zanje. Razmišljali smo o KOTIČKU ZA BRANJE IN GIBANJE na klopcah pod češnjo, o KOTIČKU ZA DELO PO SKUPINAH med vrbo, brogovito, španskim bezgom, japonsko kutino pa vse tja do male slive in KOTIČKU ZA DELO IN RAZISKOVANJE ZELIŠČNO ZELENJAVNO CVETLIČNEGA VRTA.

Najprej pa moramo ustvariti še tri table z imeni kotičkov.

Ogromno nalog smo si zadali , a jih uspešno izvajamo in razvijamo.

Na tem koščku zemlje nastaja UČILNICA NA PROSTEM. Na to smo ponosni.

Mentorici Lidija Hafner, Marjeta Kavčič

 

URICE NA VRTU v marcu

Pomlad je tu in na vrtu se je preteklo sredo postriglo nekaj olesenelih in suhih vej.

Tudi danes, v sredo, nadaljujejo s prvimi pomladnimi opravili. Hišnik Gorazd bo pripravil oziroma izpraznil kompostnik, da bodo lahko vanj dali ostanke z vrta. Nastala prst jim bo koristila, da z njo obogatijo gredice. Le razmišljajo še, če je dobro in prav, saj bi lahko na vrtne gredice spet prinesli plevel.

Narcise in tulipani so že pokukali na dan. Hermelika poganja, kos redno obiskuje živo mejo. Tudi slivo so podprli z novo leseno oporo.

Krožek Urice na vrtu trenutno kar pogosto spremlja spremembe in bedi nad vsem na vrtu in v okolici . Učenci so zelo prizadevni.

Zapisali Lidija, Marjeta in skupina učencev krožka Urice na vrtu

URICE NA VRTU

Izvajalki Lidija Hafner in Marjeta Kavčič

ČUTILA, OKUŠAMO, VONJAMO, TIPAMO

Ker se je pokazala prava zima, smo z delom na vrtu počakali. Prekrila ga je snežna odeja. Zato smo se tudi to sredo dobili v gospodinjski učilnici, da ugotovimo, kako lahko koristno, učeče in igrivo preizkusimo plodove z zunanjih vrtičkarskih površin.

Pred nami je bil nov kulinarični izziv. Sok, narejen iz zelišč šolskega vrta, pridelana priljubljena koruza pokovka in v krušni peči pečen kruh, so nam popestrili jutro.

Preberi več

URICE NA VRTU

Izvajalki Lidija Hafner in Marjeta Kavčič

 

Naš vrt sedaj počiva. Otroci pa so pogrešali srečanja; včasih samo za pogovor, najraje pa vidijo, da skupaj ustvarjamo. Postali smo pravi mojstri za sušenje in peko.

Preberi več

Na šoli bo v tem šolskem letu delovala interesna dejavnost URICE NA VRTU za učence 2., 3. razreda, ki jo bosta vodili Marjeta Kavčič in Lidija Hafner.  

URICE NA VRTU bodo potekale ob SREDAH PREDURO. Učenci morajo biti primerno oblečeni in obuti.   Vedno bodo pravočasno obveščeni o spremembah, odvisno od aktivnosti.

Učenci in učenke bodo skozi celo leto opazovali življenje rastlin in živali na vrtu. Seznanili se bodo z delom na vrtu v različnih letnih časih. Učili se bodo rokovati z vrtnimi pripomočki, skrbeli bodo za semena, opazovali njihovo rast, vzgajali nove, se učili o sajenju in sejanju, predelavi. Osvajali bodo bonton, se družili, razvijali sodelovalne veščine in si med seboj pomagali. Urice bodo popestrene s poučnimi vsebinami iz knjig, tudi branjem pravljic in predvsem gibanjem. Preizkusili se bodo lahko tudi v kuharskih spretnostih. V učilnico k prvi šolski uri naj bi prišli pripravljeni za nove naloge. 

Tudi učenci 1. razreda se bodo lahko priključili k interesni dejavnosti. Vzgojiteljica Marjetka Benedik bo jeseni in spomladi učence vodila na vrt, kjer bodo sledili ciljem, ki jih bo  pripravila za svojo skupino. 

Učenci bodo tudi v okviru Družabnic, s pomočjo Mateje Božnar prihajali na vrt skrbet za cvetje. Občasno bo Mateja vzela iz 2. ali 3. razreda nekaj učencev in z njimi urejala vrtne gredice glede na letni čas in razmere. Ob vrtu se bodo učili skrbeti zase in za druge, se učili sodelovalnih veščin, dela v skupini. Predvsem bo čas za pogovor. 

Učiteljica Kristina Erznožnik je namignila, da bi lahko pri izbirnem predmetu ustvarjali kaj iz lesa: samokolnico, lopatke

Učiteljica Maja Reven bo poskrbela za popravilo napisov na tablicah ali pa bodo to naredili učenci pri uricah s Kristino Erznožnik. Maja Reven bo z učenci poslikala lesene izdelke. Naredili bodo napise, tablice, ki bodo pripovedovali, nagovarjali k bontonu na vrtu in tablice za kotičke.

Katarina Peternelj je obljubila, da bo pomagala v smislu, če bomo potrebovali pomoč kuhinje ali gospodinjske učilnice. 

Marjeta Kavčič bo presadila cvetje v lesenih zabojčkih  v avli šoli. 

Lidija Hafner in Marjeta Kavčič bosta skrbeli za oglasno desko v avli, kjer bi letos razstavljali slikovni material učencev vezan na dogodke z vrta.. 

Lidija Hafner je predlagala, da se na vrtu postavijo štiri table, ki bi opominjale, da gre za štiri kotičke

Prvi je delo na samem vrtu z zelišči, cvetjem, posajenimi rastlinami. 

Drugi je kotiček pod češnjo s klopicami za branje in učenje. 

Tretji je pri grmih in drevesu ob robu ceste  za delo v skupinah po navodilih učitelja. 

Četrti je ob kompostniku, v kotičku pod smreko za sproščanje, gibanje brez divjanja. 

Imena za kotičke še niso izbrana. Predlagamo, da izbirajo učenci skupaj z gospo Majo

V tem šolskem letu moramo tudi izbrati maskoto za šolski vrt. Pripravili bomo natečaj.

Še vedno šola sodeluje z Razvojno agencijo Sora.

Vključeni smo med Eko šolske vrtove.

EKO ŠOLSKI VRT 2021/2022

V šolskem letu 2021/2022 smo sodelujoči ugotovili, da vrt živi. 

VRT JE POSTAL UČILNICA NA PROSTEM, VSEŽIVLJENJSKO UČENJE JE V OSPREDJU, DRUŽENJE IN SPROSTITEV STA PRISOTNA.  

V avli šole je postavljen kotiček s pomembnimi sporočili. Krasijo ga leseni stebrički, ki ga je uredila Maja Reven z učenci pri likovnem snovanju. Posajeno je cvetje in poslikano z vabljivimi motivi. Ob šoli je vrt, ki se je urejal, na njem so cvetlice, zelišča. Ob njem grmi in drevesa. Za vse to so skrbeli otroci mlajših skupin, predvsem učenci od 1. do 3. razreda z učiteljicami Marjetko, Marjeto, Lidijo. Mateja Božnar je z Družabnicami skrbela, da so učenci začutili vztrajnost, sodelovanje, pomoč in še več, zjutraj so k pouku ti učenci prišli bolj zvedavi in z več energije. Šestošolci so z Ano pri tehniki naredili deščice z napisi rastlin. Laborantka Barbara je s skupino vrt prelopatila, uredila. Vemo pa, da v kotiček pod češnjo radi zaidejo tudi drugi in tam berejo ali preprosto preživijo urico drugače, v naravi, v senci.  Skupina si želi, da bi se pri učencih in učiteljih čut za ta delček okrepil. Brez spodbude vodstva nam ne bi uspelo. Priključili smo se tudi projektu Carjevič, rdeča lička in ob igrišču posadili pet jablan kot spomin na devetdeset let šole. Pripravili smo tudi prireditev, kjer so sodelovali učenci 3. c in 2. b, z  Marjeto Kavčič in Lidijo Hafner.  

Vsaka skupina je dobila možnost, da je preprosto uživala v različnih oblikah telesne dejavnosti, to jim je lahko omogočil vrt, zunanje šolske površine, iz učilnic so šli ven na zrak, pri tem se niso čutili ogrožene in  le tako so lahko gojili pozitivne občutke. 

Sodelovali smo na natečaju Za lepšo šolo in bili pohvaljeni za trud. 

SPOROČILA SODELUJOČIH TAKOLE PRIPOVEDUJEJO:

MATEJA BOŽNAR 

Z učenci ID Družabnice smo bili 5x v tem letu  na šolskem vrtu. Dvakrat v jeseni in trikrat v spomladansko/poletnem času. Dvakrat sem vzela učence 3.c in enkrat nekaj učencev 2.b razreda da smo opleli del okoli rož. V tem tednu upam, da mi uspe še zadnjič priti z učenci opleti del rož pri živi meji.  
Dvakrat sem ob šolskem vrtu izvedla tudi razredno uro z učenci predmetne stopnje. Uri sta bili bolj sproščeni in umirjeni, kot v razredu.  
Na splošno so učenci ob šolskem vrtu bolj zgovorni in odprti za raznorazne pogovore. 

MARJETA KAVČIČ 

V tem obdobju sem sodelovala pri pletju, lanskoletni pridelki pa so se uporabili na dnevih dejavnosti: ČAJANKA, ZDRAVILNA ZELIŠČA. Z učenci sem pripravila tablice z napisi, kjer se opozarja, da pasji iztrebki ne sodijo na vrt in naj lastnik poskrbi zanje. Ob jutrih sem nabirala zelišča in pripravljala napitke za učitelje in strokovne delavce.  Tako je bilo jutro bolj sveže. 

ANA HABJAN 

Z učenci 6. razredov smo pri predmetu TIT v maju izdelali tablice z napisi zelišč in rastlin, ki rastejo na vrtu. Tako bo vrt bolj pregleden. 

MARJETKA BENEDIK 

Z učenci 1. razredov, smo v mesecu maju, ponovno pričeli z obiski šolskega vrta. Zjutraj je za njih jutranja ura res zgodnja, a so kljub temu marljivi pri svojem delu, ko pa pridemo po pouku, nam je pa že skoraj vroče. 

Učenci so bili ponosni na svoje delo, veseli, ko so si nabrali poln mali kozarček jagod ter ko so doprinesli s svojim delom, da smo si tudi na Novem svetu pripravili osvežujoči napitek mete in melise v tednih vročih dni. Tudi v naslednjem šolskem letu si želijo izkušnjo na vrtu. 

POMEMBNO SPOROČILO VSEM V TIMU 

Iskreno se zahvaljujemo, da ste namenili svoj dragocen čas ozaveščanju mladih o pomenu lastne pridelave hrane. 

Naš namen ni tekmovalnost, temveč ozaveščanje mladih. Širjenje ljubezni do narave in živali v njej. 

Za to potrebujemo mentorje širokega srca, ki ne gledajo le kje bodo dobili točke za napredovanje. 

Potrebujemo mentorje, ki vidijo širše, ki želijo prenesti na mlade odgovornost za lastno pridelavo hrane. To vi zagotovo ste.  

Hvala vam, da ste z nami. 

HVALA, da delamo majhne korake s semeni in sadikami ter utrjujemo pot samooskrbnosti. 

Skupaj bomo zagotovo v marsikateremu otroku prebuditi ljubezen do narave. 

Lepo vas pozdravlja ekipa ZLŠ 

Nina Kuplenko 

kordinatorka projekta Za lepšo šolo 

SKLEPNA MISEL 

To pomeni, da je bilo delo dobro opravljeno.

VRT

ŠOLSKI EKO VRT 2020/21 

JESEN 

Tudi v šolskem letu 2020/2021 smo se priključili ŠOLSKIM EKO VRTOVOM. Potrudili se bomo, da bo vrt živel. Učenci in njihovi mentorji so ga že obiskali in ga raziskovali. V jesenskih dneh bo na vrt prišla tudi skupina učencev , ki sodeluje pri krožku Šolski vrt. 

Vrt je v teh dneh lahko tudi priložnost za zdravo preživljanje uric. Naš moto je tudi letos: VEN IZ UČILNIC NA PROSTO. VRT KOT UČILNICA ZA ŽIVLJENJE. 

Preberi več

ŠOLSKI EKO VRT 2019/2020

Tudi letošnje šolsko leto nadaljujemo z raziskovanjem. Gredice so večinoma že prazne, saj so se pridelki pospravili. Nastale so čajne mešanice. Pripravil se je čaj ZASPANČEK in PREHLADEK. Na stojnici šolskega sejma se je hitro prodal. Zeljnati glavi sta bujno obrodili. Sončnice so krasile šolski vrt . Malina je kar ponorela, zato jo bo potrebno podpreti. Male ročice so s smrekovimi vejicami zaščitile rožmarin. Napisi z imeni rastlin so se pobrali. Popraviti jih bo potrebno do spomladi. Lesene potke so se odstranile. Zdaj počivajo na varnem. Na klopci ob vrtu se je pridno bralo, ustvarjalo. Učenci so vonjali, v tišini so poslušali glasove ptic, šelestenje vetra…Učilnica na prostem se razvija. Več učencev prihaja v bližino vrta. Drevesa ob vrtu rastejo. Krožek Šolski vrt bedi nad spremembami na vrtu v vseh letnih časih.

Preberi več


Dogajanje na šolskem vrtu v šolskem letu 2018/2019

VRT PO DEŽJU 

NAŠ ŠOLSKI VRT POMLAD 2019

Šolski vrt – JESEN ZIMA

Naš šolski vrt november 2018

NOVIČKA S ŠOLSKEGA VRTA september 2018


Dogajanje na šolskem vrtu v šolskem letu 2017/2018

NOVIČKE V MESECU MAJU

ZANIMIVOSTI april

Regrat in vrt foto utrinki

Gregórjevo

Zanimivosti FEBRUAR 2018

Nasveti – januar 2018

NASVETI_DECEMBER 2017

Zanimivosti z vrta – November 2017

Vrt – september, oktober 2017

ZANIMIVOSTI S ŠOLSKEGA VRTA – jesen 2017

Navadna buča – zanimivosti, zdravilni učinki in recepti

 

V shemi šolskega sadja in zelenjave 

Na OŠ Škofja Loka-Mesto smo se odločili, da Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (MKGP) pošljemo  e-prijavo za vključitev šole v projekt Šolski vrt , kjer smo se opredeli za sklop B. Pred kratkim smo dobili odgovor, da lahko pričnemo z delom na našem prostoru, namenjenem za vrt.

 

Sklop: Vrsta vrta Orodje* Material* Seme in sadike*
A

Če šola nima ustreznega prostora za klasični talni vrt:

Dvignjena greda, ograjena z naravnim materialom (npr. lesene palisade), velikost vsaj 2 m2

 

vile, lopata, lopatke, male motike, sadilni klini, grabljice/vilice, zalivalke

 

ograja iz naravnega materiala, vrtna zemlja, humus, organski material za zastiranje, organsko gnojilo/kompost, šota (v primeru am. borovnice)

 

semena zelenjadnic oz. zelišč, lahko tudi

sadike jagodičja in drevesnih sadnih vrst

 

B

Če šola ima zemljišče, primerno za  talni vrt:

 

Talni vrt,

velikost vsaj 10 m2

vile, lopate, lopatke, motike,

sadilni klini, grablje, grabljice/vilice, zalivalke

humus (po potrebi glede na stanje tal), organski material za zastiranje, organsko gnojilo/kompost, šota (v primeru am. borovnice)

 

semena zelenjadnic oz. zelišč, lahko tudi

sadike jagodičja in drevesnih sadnih vrst

 

 

Na šoli smo določili mentorici šolskega vrta in sodelavce, ki skupaj z učenci pripravijo  predlog načrta postavitve vrta . To nam je že odlično uspelo , saj so prva znanja na vrtu odkrivali najmlajši učenci, učenci 1. triade.

Pričeli smo komunicirati  z izvajalcem, dogovoriti se moramo še  za čas dostave materiala za šolski vrt in o ostalih posebnostih, ki bi lahko vplivale na boljšo izdelavo ali dograditev vrta.

Udeleževali se bomo regijskih usposabljanj, se teoretično in praktično izobraževali.

GLAVNI CILJ ŠOLSKEGA VRTA JE, da učenci, mentor in učitelji postavijo šolski vrt, ga vzdržujejo, vrtnarijo…;

Mentorja  Šolskega vrta bosta  skrbela, da bosta vključevala  ostale učitelje z učenci, z namenom, da se šolski vrt uporabi kot učno orodje pri različnih predmetih.

Ker je Šolski vrt eden od spremljevalnih ukrepov SŠSZ, ga mora oseba, ki je v šoli zadolžena za SŠSZ, vpisati v poročilo o izvajanju SŠSZ v šoli (anketni e-vprašalnik, ki ga šole izpolnijo na koncu šolskega leta  za namen vrednotenja SŠSZ).

Na naši šoli bomo izdelali  plakat, s katerim bomo obveščali  javnost, da ima šola v okviru SŠSZ šolski vrt.  Na njem bo naslednje besedilo: »ŠOLSKI VRT iz EU Sheme šolskega sadja in zelenjave«, ter zastava EU, lahko tudi logotip za SŠSZ. Za pomoč bomo poprosili tudi učence zadnjega triletja in profesorico likovne vzgoje.

Postopoma bomo naš vrt poslikali, fotografirali in pošiljali prispevke na sssz.mko@gov.si pod zadevo: Slika vrta – ‘ime šole’. Fotografije bodo objavljene na spletni strani http://www.shemasolskegasadja.si/

Šola bo  vrtno orodje in material, ki ga bo prejela za šolski vrt izključno uporabljala za namen SŠSZ.

Želimo si, da bi šolski vrt na OŠ Škofja Loka-Mesto zaživel, da bi se začutilo sodelovanje, vztrajnost, marljivost, raziskovalnost, vseživljenjsko učenje, odnos do narave, dobra volja, veselje, razvoj delovnih navad….

Naj sličice govorijo.

POVEZAVA – ŠOLSKI VRT_OŠ ŠKOFJA LOKA-MESTO
ZANIMIVOSTI S ŠOLSKEGA VRTA

 

(Skupno 2.165 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost