Ko pišeš z roko, pišeš v možgane

Na OŠ Škofja Loka-Mesto že nekaj let sodelujemo v akciji Pisanja z roko. V akciji sodeluje celotna šola. Vsako šolsko leto akcijo pričnemo z datumom v januarju, tokrat je bil to 17. 1., zaključimo pa na kulturni dan. Tako akcija na šoli poteka skoraj mesec. Naša šola je razvojna šola v projektu OBJEM, vanj smo vključeni na področju šolske knjižnice. Tako razvijamo bralno pismenost po celotni vertikali in na vseh predmetnih področjih. Obenem pa razvijamo posodobljeni model šolske knjižnice. Naše raziskovalno vprašanje je, kako navdušiti učenke in učence za branje in pisanje z roko. Za področje branja vsako leto v oktobru organiziramo akcijo spodbujanja branja za celotno šolo, ki smo jo poimenovali OBJEMi KNJIGO, v januarju in začetku februarja pa se posvetimo motivaciji za pisanje z roko. Tokrat so zapisi z roko nastajali tudi za namen objave v Loški medli. Aktivnosti pripravimo v šolski knjižnici, učitelji pa dodajo še svoje ideje in tako še bolj popestrijo in spodbudijo učenke in učence k zapisovanju z roko.

Prvošolci so imeli rdečo nit pisanja z roko poved Želim ti/vam lep dan. S pomočjo stavnice so poved najprej nastavili. Vsak je na svoj list besedilo preslikal in se podpisal, sporočilo pa nekomu odnesel.

Učenci 2. razredov so prvič pisali z nalivnikom. Zapisali so prav poseben zapis, in sicer pismo Božičku. Učence so učiteljice v času odmorov spodbujale k pisanju sporočil drug drugemu. Pogosto so bila ta sporočila namenjena učitelju kot pohvala ali prošnja za kaj njihovega. Drugošolci so se lotili tudi zapisa smešnih, duhovitih misli.

V tretjih razredih so na roko zapisali prispevke za šolski časopis, nato so jih še pretipkali. Za posebno dejavnost pa so na dva plakata obrisali svoje roke in vanje z roko napisali, kaj vse pišemo na roko. Reševali so križanke, pisali po snegu, nakupovalne listke in urnike … Marsikaj novega so odkrili. Ugotovili so, da je pisanje na roko kul!

V 4. razredih so pisali literarne prispevke za Loško medlo z naslovom Šola nekoč, danes, jutri. Zapisali so prijazno pismo in ga izročili izžrebanemu sošolcu. Ker smo akcijo zaključili na kulturni praznik, so učenci in učenke zapisovali Zdravljico in jo še ilustrirali. Pri urah individualne in skupinske pomoči so tudi urili pisanje z roko in tvorjenje povedi. Iskali so skupni naslov že začeti zgodbi. Učenci so izbrali naslov Čevljar Štefan. Samostojno so zapisali nadaljevanje zgodbe. Nastale zapise so oddali v knjižnico šole.

Petošolci so pripravili stripe za razstavo ob 90-letnici šole. Poleg ponovitve črtne risbe ter spoznavanja stripa, so oblikovali pravopisno pravilen in lep zapis besedila v oblačke. Pisali so tudi spis Šola čez 30 let na roko – čistopis za razstavo ob 90-letnici šole. Poleg tega pa so še zapisali šale in anekdote z roko ter jih oddali v šolsko knjižnico.

Akciji so se pridružili tudi v podaljšanem bivanju. Učenci so po ogledu risanke ilustrirali pravljico in napisali kratko obnovo. Zapisali so misli o prijateljstvu in smešne misli.

Na predmetni stopnji so se v šestih razredih se pogovorili o pomembnosti pisanja z roko, prepoznavali so podpise slavnih, preverili so, ali se res nikoli dvakrat ne podpišemo identično,  poskusili so pisati z nasprotno roko. V sedmih razredih so pisali prispevke Šola nekoč, danes, jutri za Loško medlo. Ustvarjali in pisali so spise na temo covidnih časov, kot ga vidijo oni. Nekateri so zapisali šale, strip … Pisali so dnevnik branja ob branju knjige za drugo domače branje – Eduard Petiška, Stare grške bajke. Osmi in deveti razredi so zapisovali smešne zgodbe in šale.

V šolski knjižnici smo zbirali šale, humorne zapise in anekdote zapisane z roko. V šolsko knjižnico smo dobili ogromno zapisov z roko. Ponekod so sodelovali celotni razredi. Prav vsi so dobili nagrade. Tisti razredi, kjer so sodelovali vsi učenci, so bili povabljeni v knjižnico na zabavno uro s knjigo. Učenci so si lahko ob koncu ure izposodili kolikor knjig so želeli, zraven pa so dobili še sladko presenečenje. Izmed vseh zapisov smo izbrali več zapisov, ki so knjižničarki najbolj nasmejali. Ti učenci pa so prejeli knjižne nagrade in sladko presenečenje.

(Skupno 296 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost