OBJEMi knjigo za zabavo

V času DEKD-ja in nacionalnega meseca skupnega branja je na šoli potekala tudi bralna akcija pod sloganom »OBJEMi knjigo za zabavo«. Potekale so razne aktivnosti, povezane z branjem oz. s knjigo.

Prvi razredi so prinesli svojo najljubšo knjigo, jo ilustrirali, predstavili, pokazali, jo svetovali drugim. Izdelali so tudi reklamni pano z najljubšimi knjigami. Pomagali so oblikovati bralni kotiček in se seznanili z njegovim delovanjem.

Drugi razredi so naredili mini raziskavo Najljubše pravljice, spoznavali so Svetlano Makarovič in njene živalske pravljice ter napisali svojo. V narečju so poslušali pravljico, ki jo je pripovedovala knjižničarka. Primerjali so tudi, kaj so brali včasih in kaj danes.

Tudi v tretjem razredu dajejo velik pomen bralnemu kotičku, kjer učenci berejo med odmori ali po opravljeni nalogi pri pouku in tako bodo nadaljevali skozi celo šolsko leto. Prav tako so v parih prebirali pravljice v otroških revijah – Ciciban, Cicido, Zmajček … Pravljice, ki so jih prebirali pri projektu Berem, berem so tudi ilustrirali.

V več razredih so sodelovali mentorski oddelki, kjer so starejši učenci brali zgodbe mlajšim, kar je bilo tudi izhodišče za nadaljnje poustvarjanje.

Učenci petih razredov so imeli teden H. C. Andersena, tako da so spoznali veliko njegovih del.

Učenci šestega razreda so raziskovali svet pravljic. Vsak učenec si je izbral svojo pravljico, naredil obnovo in izdelal naslovnico z ilustracijo. Obogatili so jo s svojo dramatizacijo. Eni so uporabili naprstne lutke, drugi so med govorom spreminjali glasove, spet tretji so se preoblekli v pravljične junake. Dva učenca sta govor literarnih oseb spremenila v sleng.

Pri angleščini je bil večji del ur v tem času namenjen bralni znački in zapisu o prebranem.

Učenci so pri pouku slovenščine v 7. b posneli humoresko Frana Milčinskega O dedcu, babi in svinji, o Cefizlju in policaju. Učenka je s pomočjo papirnatih lutk, ki jih je izdelala sama, povedala znano butalsko pripoved. Snemal in zmontiral jo je devetošolec iz 9. d, pri čemer je potekalo medgeneracijsko sodelovanje. Posnetek se je kot del točke Domača naloga odvrtel na sklepni prireditvi DEKD v Sokolskem domu 11. 10. 2019.

Tudi v okviru DSP-ja je pouk potekal v knjižnici, kjer so posamezniki brali knjigo po svoji izbiri in nato izdelali strip ali miselni vzorec na prebrano zgodbo.

Obiskovalci knjižnice so imeli na voljo veliko novih knjig, na tabli pred vhodom v knjižnico pa je visel plakat, kamor so zapisovali naslove knjig, ki jih radi berejo sami in jih priporočajo drugim ali pa so povprašali dedke in babice, kaj so radi brali oni ter zapisali naslove njihovih najljubših knjig. V bralni hišici Bralni brlog, ki je v večnamenskem prostoru, so na voljo knjige in revije, ki jih učenci lahko vzamejo domov ali pa jih po branju vrnejo nazaj. Tudi v bralnih škatlah, ki so razporejene po šoli, so na voljo revije in knjige, ki so namenjene kratkočasenju med odmori. V knjižnici je bilo vsak dan veliko obiskovalcev, ki so si knjige izposojali ali pa so se med prostimi urami kratkočasili z branjem.

Mongolski pregovor pravi: »Sončni vzhod prebuja naravo, branje knjig pa razsvetljujejo glavo.« Torej spustimo knjige v naš objem in se jim prepustimo …

Deli z ostalimi ...Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someoneShare on Google+
(Skupno 124 obiskov, današnjih obiskov 1)